معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان مطرح کرد؛

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس به روزتر و جذاب‌تر شود

«مصطفی پور» فرهنگ دفاع مقدس را تربیت کننده نسل امروز و فردای کشور دانست و گفت: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمله رژه، نمایشگاه، تجلیل و تقدیر و... به روزتر و جذاب‌تر شود تا ذائقه نسل امروز را پوشش دهد.
کد خبر: ۵۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 05September 2022

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس به روزتر و جذاب‌تر شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «حسین مصطفی پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ستادکل نیرو‌های مسلح که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس، اظهار داشت: وظیفه ماست که پاسدار همه آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها و حماسه آفرینی‌های دوران درخشان دفاع مقدس باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان جای جای دفاع مقدس را برخوردار از قداست و توکل و توسل دانست و افزود: نام مبارک ائمه اطهار (ع) رمز عملیات‌های دفاع مقدس بود.

وی، دفاع هشت ساله ملت ایران را از این جهت مقدس دانست که مردم با دست خالی و در نهایت مظلومیت در برابر جهان کفر و باطل ایستادند و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با بیش از ۷۰ کشور جنگیدیم که در دنیا سابقه ندارد.

مصطفی پور، با اشاره به تقابل دو ابرقدرت غرب و شرق در دوران جنگ سرد، خاطرنشان کرد: این دو ابرقدرت در یک جا به تفاهم رسیدند و آن هم از بین بردن انقلاب اسلامی بود، فلذا به کمک جبهه مقابل ایران یعنی حزب بعث عراق آمدند؛ در واقع تفاهم دو ابرقدرت هم در تاریخ سیاسی جهان نمونه ندارد.

وی دفاع مقدس ملت ایران سرشار از ایمان، ایثار و فداکاری و رفتار‌های دینی و انسانی دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس یک دوران درخشان از تاریخ چند هزار ساله ملت ایران است و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، باید به استخراج گوهر‌های ناب گنجینه دفاع مقدس بپردازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، گنجینه دفاع مقدس را تمام نشدنی دانست و متذکر شد: صد‌ها سال می‌توانیم از معارف و آموزه‌های دفاع مقدس برای حل مشکلات کور استفاده کنیم، اما تاکنون آنگونه که شایسته است موفق به بهره برداری از این گنجینه عظیم نشدیم.

وی با بیان اینکه خیلی از کشور‌ها برای جنایت‌ها و آدم کشی‌ها و جنگ‌ها و تجاوز‌های خودشان بیش از هزار فیلم و سریال و کتاب منتشر کرده اند، تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس خیلی فیلم نداریم؛ این در حالی است که باید فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان فرهنگ متعالی جامعه نهادینه کنیم.

مصطفی پور فرهنگ دفاع مقدس را تربیت کننده نسل امروز و فردای کشور دانست و افزود: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمله رژه، نمایشگاه، تجلیل و تقدیر و... به روزتر و جذاب‌تر شود تا ذایقه نسل امروز را پوشش دهد. جوانان و نوجوانان حضور پررنگی در فضای مجازی دارند و لذا بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید متوجه این عرصه باشد.

وی با تاکید بر لزوم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: رزمندگان به جبهه‌ها رفتند و جانباز و اسیر شدند و لذا نباید ایثارگری آنان را فراموش کنیم. در این راستا گرامیداشت کیفی هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهرستان‌ها هم با قوت دنبال شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها